Uuring kinnitab võimalusi turvalisemate ja jätkusuutlikumate harjumuste kujundamiseks koduses majapidamises

AISE

A.I.S.E. 2024. aastal läbi viidud tarbijauuringus, mis hõlmas 23 riiki ja 4600 vastajat, selgus, et eurooplased hindavad kodust hügieeni ja puhtust kõrgelt, eriti pärast pandeemiat. Hügieenitavasid peetakse nakkuste ennetamiseks väga oluliseks ja kätepesu on väljakujunenud rutiin. Samuti on paranenud puhastusvahendite turvaline hoiustamine.

Samas valitseb tarbijate seas jätkuvalt segadus selle osas, mida täpselt tähendavad hügieen, puhastamine ja desinfitseerimine ning millal neid rakendada.

Uuring näitab, et kuigi puhastusvahendite tööstuse maine tervise, ohutuse ja jätkusuutlikkuse osas on paranenud, on arenguruumi veel: võrreldes kümne aasta taguse ajaga kasutavad vähem tarbijaid madala temperatuuriga pesuprogramme ning keskmine pesutemperatuur on tõusnud. Samuti ei loeta sageli toodete etikette enne kasutamist, mis on oluline ohutuks kasutamiseks.

A.I.S.E. rõhutab, et oluline on jätkata tarbijate teavitamist toodete ohutust kasutamisest, säästvatest koristusharjumustest ja vahendite hoidmisest lastele kättesaamatus kohas.

Uuringust lähemalt
Alates 2008. aastast on A.I.S.E. iga kolme aasta tagant tellinud üleeuroopalise uuringu kodanike harjumuste ja hoiakute kohta koostöös turu-uuringute agentuuriga Human8 (endise nimega Insites Consulting). Uuringu eesmärk on kaardistada tarbijate arusaamu puhastus- ja hügieenitoodete tööstusest ning jälgida nende pesemis-, puhastamis- ja säästva tarbimise harjumuste arengut koduses majapidamises.

Vaata uuringut SIIT